10 tips om er een knalseizoen van te maken

Elien Van Deynse   ‐  Dinsdag 1 sep 2020   ‐   Tweet

#wearegym

Foto Christian Degroote

Het nieuwe seizoen gaat van start

1 september, het blijft toch een speciale dag! Gepakt en gezakt in een nieuwe outfit naar de schoolpoort. Een nieuwe klas, nieuwe leerkracht en vooral héél veel zin in het nieuwe jaar. Wij geven je hieronder 10 tips om er ook dit jaar een knalseizoen van te maken in je sportclub!

Een nieuw schooljaar betekent natuurlijk ook een nieuw sportjaar! En dit jaar zijn we daar natuurlijk allemaal extra dankbaar voor. Want het vorige sportseizoen liep door het Corona virus vroeger dan gepland op zijn einde.

Volg onderstaande 10 TIPS en je seizoen wordt er ongetwijfeld eentje om niet snel te vergeten!

1. Check je trainingsmateriaal

Heb je nog voldoende turnpakken? Ben je niet teveel gegroeid deze zomer en kan je nog in je sportbroekjes? En hoe zit het met je pantoffels? Zorg er zeker voor dat alles tip top in orde staat!

2. Geef jezelf een kadootje

Een nieuw seizoen met iets nieuws om aan te trekken op training. Een sport t-shirt, een topje, nieuwe schoenen, haaraccessoires, trakteer jezelf op iets nieuws en je zult nog zo blij zijn!

3. Zoek je drinkbus

In heel veel sporthallen zijn drinkpullen verplicht, en als ze dat niet zijn dan is het gewoon supergoed voor het milieu. Zet je drinkbus klaar zodat je goed aan het seizoen kan starten!

4. Zorg dat je niet te wild aan het seizoen begint

De start van een nieuw seizoen is zeer leuk maar ook gevaarlijk om blessures op te lopen. Vang de trainingen dus rustig aan en luister goed naar je trainer! Je hoeft nog geen (dubbele)salto's te draaien op je eerste training!

5. Stel je doelen

Wat wil je dit jaar bereiken? Welk nieuw element wil je graag kunnen? Vergeet dit ook zeker niet mee te geven aan je coach, zo kunnen jullie een heel jaar naar jouw doel toewerken!

6. Kleine stapjes

Je hebt net een hele zomer stilgelegen dus is het logisch dat je heel wat van je techniek even kwijt bent. Wees dus niet gefrustreerd als iets niet onmiddellijk lukt. Geef het tijd!

7. Neem iets lekkers mee voor je groep

Wil je je groep graag verrassen omdat je ze zo gemist hebt? Neem dan een gezonde traktatie mee! Meloentaart, fruitsatés, bananenrekstokken ... Je vriendjes én trainer zullen je zeer dankbaar zijn ;)

8. Ga (weer) gezonder eten

Veel sporten vraagt om gezond eten en veel water drinken. In de vakantie hebben we al snel de neiging om dat ijsje toch maar te eten en al sneller eens een cola te nemen in plaats van water. Probeer die gewoontes achterwege te laten en focus je vanaf nu terug op gezonde voeding en drank!

9. Hou de zomer nog een beetje vast en train buiten

Vraag aan je trainer of het mogelijk is om een keertje buiten te trainen. Misschien kan je allemaal samen gaan joggen om aan die basisconditie te werken? Je trainer zal het vast en zeker een goed idee vinden!

10. Maak plezier!

En last but not least, maak plezier op training. Alles lukt zoveel beter als je geniet van wat je aan het doen bent!


Benieuwd naar wat er dit seizoen allemaal op de kalender staat? Bekijk dan zeker onderstaande activiteitenkalender!


Reacties op dit bericht

Om een reactie te plaatsen en reacties te bekijken moet je ingelogd zijn. Inloggen