FAQ Trainers app

Veel gestelde vragen Trainers App Gymfed

ALGEMEEN

Wie heeft toegang tot de Trainers App?

  • Alle trainers van de Gymfed-clubs die de trainers app gebruiken (abonnement vanaf november 2019) hebben toegang tot de Trainers App. De trainers dienen hiervoor in het Ledenbeheer (ledenapplicatie van Gymfed) als ‘trainer’ aangevinkt te staan op hun profielpagina + het e-mailadres dient ingevuld! (e-mail van het lid!, dus niet ouder1, ouder2 en gezinshoofd)

Ik vind de app niet in Google Play of de App Store?

  • De Trainers App is een webapplicatie voor computer/tablet/smartphone en kan je eenvoudig bereiken door te surfen naar https://app.gymfed.be. De Trainers App is een web applicatie en is NIET beschikbaar in Google Play of the App Store.

Mijn uren staan als ‘afgesloten’, ik heb echter nog geen betaling ontvangen?

  • De club/bank verwerkt de betalingen. Even geduld!

Ik heb een training vergeten ingeven en de maand(en) werd(en) afgesloten?

  • Je kan trainingen altijd nog aanpassen en eventueel trainingen die niet in de lijst staan (vb. vakantietrainingen) toevoegen.
  • Als de maand is afgesloten wordt deze extra toevoeging meegenomen in de lijst van de volgende maand/betaling. Je vindt deze trainingen onder ‘onbetaald’ bij ‘Mijn betalingen’.

Hoe de pagina als app weergeven op het beginscherm van mijn smartphone?

  • iPhone: klik op het icoontje, vervolgens ‘zet op beginscherm’


VOOR DE TRAINER

Ik ben lid van een Gymfed-club en kan niet inloggen? Reden?

  • De club heeft geen abonnement op de app (noodzakelijk vanaf november 2019). In september en oktober kan er gratis getest worden.
  • De trainer is niet als trainer ‘aangevinkt’ in zijn profielpagina van het Ledenbeheer.
  • Het e-mailadres dat gebruikt wordt is niet gekoppeld in het Ledenbeheer. Je dient hetzelfde e-mailadres te gebruiken dat bekend is bij de club.

Ik ontvang geen e-mail om mijn wachtwoord aan te passen?

  • Gebruik je het e-mailadres bekend bij de club? Juiste mailbox (privé-werk)?
  • Controleer of de mail niet in de ‘Spam Mail’ is terechtgekomen!

Er staan geen trainingen en groepen vermeld op de homepage?

  • Je bent niet in een trainingsgroep ingedeeld in het Ledenbeheer
  • Jouw trainingsgroepen hebben geen trainingsuren beschikbaar in het Ledenbeheer
  • Contacteer het clubsecretariaat!

Ik wens ook de aanwezigheid van andere (mede)trainers te kunnen aanduiden:

  • De club kan kiezen in de 'Instellingen' uit:
    • de trainers kunnen enkel de EIGEN gepresteerde uren/aanwezigheden aanduiden
    • de trainers kunnen ook andere trainers aanduiden.
  • Dit is een keuze van het clubbestuur en is voor alle groepen van de club van toepassing.
  • Contacteer de clubsecretaris.

VOOR DE ADMINISTRATOR

Ik heb geen toegang tot de ADMIN-functie van de app?

  • Enkel bestuursleden/trainers die de gebruikersrol ‘BEHEERDER’ bezitten voor toegang tot het Ledenbeheer hebben toegang tot de adminmodule van de app.
  • De rechten hiervoor dienen in het Ledenbeheer van de club aangemaakt te worden (gebruikersrol aanpassen/toekennen naar ‘Beheerder’).

Is het Ledenbeheer in orde? Volgende zaken dienen aangeduid/ingevuld:

  • Duid statuut ‘trainer’ aan op de profielpagina van de trainer!
  • Geldig e-mailadres invoegen bij ‘E-mail op de profielpagina van het lid’ (DUS NIET bij ouder1, ouder2 en gezinshoofd!)
  • Trainingsgroepen (zie groepen -> trainingsgroepen in het Ledenbeheer) zijn aangemaakt met minimaal volgende info: leden van de groep + de trainers + de hulptrainers (duid functie aan: gymnast, trainer of hulptrainer). Koppel ook de trainingen en trainingsplaatsen.

Hoe kan ik de uurtarieven van de trainers ingegeven?

  • Je hebt toegang tot de ‘ADMIN’ (zie navigatie links).
  • Ga in de navigatie naar ‘Uurtarieven’, klik op het ‘slotje’, vul de uurtarieven in door 1x te klikken in de zone en geef het tarief in. Vergeet het slotje niet te sluiten om te bewaren!

Een trainer heeft 2 verschillende tarieven (vb. een tarief in zijn functie als ‘trainer’ en een tarief in zijn functie als ‘hulptrainer’)

  • Standaard staat de app ingesteld op één tarief voor elke trainer.
  • Vink bij 'INSTELLINGEN' de functie aan 'Gebruik aparte tarieven voor trainers en hulptrainers'.
  • Klik in de navigatie van de ‘ADMIN’ op ‘Uurtarieven’ en geef de 2 verschillende tarieven in bij 'Uurtarief' en 'Hulptrainertarief'?

Een trainer heeft een vaste vergoeding voor zijn verplaatsing per training.

  • Standaard staat deze functie 'Sta extra vast bedrag per training toe (vb. kilometervergoeding)' NIET aangevinkt.
  • Vink bij 'INSTELLINGEN' deze functie aan.
  • Klik in de navigatie van de ‘ADMIN’ op ‘Uurtarieven’ en geef het bedrag (vb. 20 km x 0.25 euro = 2.5 euro) in bij ‘Verplaatsing’?

Kan ik een overzicht van de te betalen bedragen aan de trainers aan mijn financiële instelling bezorgen?

  • Enkel van toepassing bij clubs die een afspraak hebben met hun financiële instelling!
  • Dat kan, indien de IBAN-nummers van de trainers ingevuld zijn in het Ledenbeheer komen deze ook in de csv.

Als trainers doorheen het jaar, door het behalen van een diploma, meer gaan verdienen en wij het bedrag aanpassen, gaat dat dan met terugwerkende kracht? Want eigenlijk mogen ze pas vanaf het behalen van hun diploma meer gaan verdienen.

  • Vanaf dat het bedrag aangepast is, is dit van toepassing op de niet-afgesloten betalingen. De dan reeds afgesloten betalingen blijven onveranderd.