Aanpassingen Trainers App seizoen 2020-2021

Inge Doens   ‐  Donderdag 6 augustus 2020   ‐   Tweet

Er werd een update uitgevoerd van de Trainers App. We hebben ons hiervoor gebaseerd op de resultaten van de bevraging die in april-mei bij de clubs werd uitgevoerd. Alle Gymfed-clubs kunnen de app tot 31 oktober gratis uittesten!

Gymfed heeft deze web applicatie (voor computer en smartphone) ontwikkeld die de trainers en het clubbestuur moet helpen bij de registratie van de aanwezigheden van de sporters en de gepresteerde uren van de trainers. De app heeft vooral tot doel de administratie rond de aanwezigheden van de leden en de registratie van de uren voor de trainers en het bestuur te vereenvoudigen.

Vind de trainers app op https://app.gymfed.be/ en ontdek de mogelijkheden!

Hieronder vind je een samenvatting van de extra tools en aanpassingen.

TRAINERS

  • Bij "Aanwezigheden" kan nu de reden voor afwezigheid meegegeven worden -> ziek/gekwetst, afwezig (verwittigd), afwezig (niet verwittigd).
  • Aan het groepsoverzicht is een tabblad "Downloads" toegevoegd, dit bevat een gemakkelijk te kopiëren lijst van de e-mailadressen van de groep waar de trainer les aan geeft. De trainer kan nu ook zelf de aanwezigheidslijsten van zijn/haar groep downloaden.
  • De trainingslocatie werd toegevoegd en kan gewijzigd worden (is interessant om bezetting zaal te monitoren, de gegevens hiervan zullen beschikbaar zijn in het excel-sjabloon).
  • Bij "Extra onkosten toevoegen" is er nu de mogelijkheid om een categorie (vb. kilometervergoeding, wedstrijd, ...) aan te duiden.
  • In het overzicht van de trainingen van een groep, kan een trainer nu zien wanneer hij zelf al is aangeduid voor een training (het zwart 'vinkje' naast de datum kleurt 'groen').
  • Een instelling werd toegevoegd die trainers toelaat om per individuele training te wijzigen of ze hoofd- of hulptrainer waren. Aan te passen via het icoontje naast jouw naam in de lijst. Enkel als de club dit in de instellingen toelaat!
  • Wanneer een lid nog geen lid is van de gymnastiekfederatie, wordt dit aangegeven in het groepsoverzicht en de aanwezighedenlijst met de vermelding 'Nog geen lid federatie' (in het rood).
  • Bij "Mijn Betalingen" kan er nu geselecteerd worden op seizoen en maand.


ADMINISTRATORS

  • Er is een nieuwe rol "Admin trainersapp" die kan aangemaakt worden in het Ledenbeheer. Met deze rol wordt er toegang gegeven tot de admin van de app maar heeft de gebruiker geen rechten in het Ledenbeheer. De rol 'Beheerder' geeft toegang met alle rechten tot beide applicaties.
  • Personen met toegang tot 'Admin' (zowel "beheerder" als "admin trainersapp") kunnen nu altijd de gegevens (aanwezigheden en gepresteerde uren) van een training aanpassen.
  • Rapporten: .csv rapport van betalingen heeft een extra kolom met de categorie van de extra onkosten
  • Rapporten: .pdf rapport van betalingen (detailrapport per trainer) toont nu ook de categorie van de extra onkosten
  • Pagina 'Instellingen': UPDATE DEZE PAGINA VOORALEER DE TRAINERS TE LATEN STARTEN!
    De pagina "instellingen" is nu opgesplitst in verschillende tabbladen:
    • Via 'Berichten' kan nu een bericht op de homepagina van de app geplaatst worden dat zichtbaar is voor alle trainers (vb. vergeet de Doeboekjes van Gymfed niet uit te delen na de les).
    • Via 'Algemeen' is nu de optie toegevoegd om de contactgegevens van gymnasten te verbergen voor hulptrainers.
    • Een instelling werd toegevoegd die trainers toelaat om per individuele training te wijzigen of ze hoofd- of hulptrainer waren. Een trainer kan dit aanpassen via het icoontje naast hun naam in de lijst.
    • 'Vakantiedagen':Via deze pagina kan je de vaste vakantiedagen in de club ingeven (vb. Herfstvakantie, Kerstvakantie,…). Deze verschijnen dan niet meer in de lijst van de trainingen.
      Een trainer (vb. competitiegroep traint in de vakantie) kan altijd via de 'blauwe bol' een extra training toevoegen.
  • + kleine bug fixes
De handleidingen (WEGWIJS voor trainers en administrators) werden aangepast!
Je vindt ze HIER