Gymfed en Ethias slaan vanaf 1 september de handen in elkaar bij het behandelen van de ongevallendossiers. Gymfed zal niet langer optreden als tussenpartij en alle dossiers zullen rechtstreeks door Ethias behandeld worden. Hiermee streven we naar een meer efficiënte en correcte service van de ongevallendossiers.
Leden, aangesloten bij Gymfed, zijn via Ethias verzekerd tegen lichamelijke schade en burgerlijke aansprakelijkheid (aansprakelijkheid tegen over derden). Ethias zal vanaf 1 september 2023 ook de onmiddellijke behandeling van de dossiers op zich nemen.
Vanaf 1 september 2023 zal de werking hiervan ingaan. De clubs krijgen vanaf 15/08 toegang tot het platform 'Ethias extranet'.
Alle ongevallen tot en met 31 augustus worden nog behandeld bij Gymfed. Indien er kosten blijven hangen van ongevallen die voor 1/09/2023 plaatsvonden dan blijven die bij Gymfed tot max. 3 jaar na datum.
Ongevallen zullen niet meer aangegeven worden bij Gymfed maar rechtstreeks in het extranet van Ethias.
Alle uitleg over de werking van het Ethias Extranet platform wordt toegelicht op de Startvergaderingen die dit jaar online ingepland staan op 23 en 24 augustus (keuze).
Alle communciatie en opvolging zal via Ethias gebeuren. Voor vragen en inlichtingen zal je dan ook bij hen terecht kunnen. Concrete info hierover volgt bij de start van het nieuwe seizoen!
Omdat Ethias beschikt over de nodige expertise en snellere verwerking kan bieden van de dossiers. We hopen zo een betere service te kunnen bieden naar zowel onze leden als onze clubs.
Om de overgang van de ongevallendossiers van Gymfed naar Ethias zo vlot mogelijk te laten verlopen vragen we aan alle clubs om twee personen door te geven waarop Ethias het clubprofiel mag aanmaken. Gelieve de info HIER voor 31 mei door te geven.
Om een reactie te plaatsen en reacties te bekijken moet je ingelogd zijn. Inloggen